KIRMIZI SAÇLI KADIN | KİTAP YORUMU

Kitap adı : Kırmızı Saçlı Kadın

Yazar adı :Orhan Pamuk

Sayfa sayısı :195

Yayın evi: Yapı Kredi Yayınları

Uzun bir sürenin ardından tekrar bloğumda, sizlerleyim. Artık daha aktif bir şekilde kitap- dizi-film yorumlarımla burada olacağım. Her gün bloğuma bakmayı, e-postanızdan size yeni yazı geldiğinde bildirilmesini istiyorsanız da abone olmayı unutmayın.

Okuduğum okul bizden kitap seçmemizi istediğinde, okumayı seçtiğim kitaplardan biri buydu. Orhan Pamuk'un kitabı olması seçmemin etkeniydi.

Kitabın konusuna gelecek olursak, kitap asıl olarak baba-oğul ilişkisi üzerine değinilerek bizi etkileyen olaylar çerçevesinde dönüyor. Babası tarafından terk edilen Cem ' in babası gibi gördüğü ustasıyla olan ilişkisine değiniliyor. Ve ayrıca kitapta baba-oğul ilişkisine dayanan hikayelerle pekiştirilerek, kitabın karakteri Cem'in bu hikayelere birnevi hayatını adayarak başına gelen olaylar konu olmaktadır.

Peki ya Çağla, kitabın adındaki kırımızı saçlı kadın kim  diye sorarsanız, bu kadın da hikayede baba- oğul ilişkisinde yerini alıyor tabi ki. 

Benim kitap hakkındaki yorumum ise; öncelikle kitapta Cem'in kırmızı saçlı kadına ilgisinden daha çok baba-oğul ilişkisine yer verildiği için, kitabın başlığının baba ve oğul ile ilgili olmasını daha uygun bulurdum. Kitap çok akıcı ve heyecan vericiydi. Ayrıca kitabın, kişinin birey olma isteği ve kendini bulması üzerine sorgulamasını beğendim. Cem'in çok inandığı olayı, kendi hayatında da yaşamasını çok ilgi çekici buldum. Ama kitapta Kral Oipidus ve Rüstem'in hikayesine çok değinilmiş, yazar kitabı doldurmaya çalışıyormuş izlenimi hissettim. Yani kitabın Cem'in hayatından daha çok hikayelere değinmesini sevemedim. Kitabın başları tahmin edilebilir ve sıkıcı olmasına rağmen sonları şaşırtıcı ve güzeldi.

-Vildan Çağla Köstem

Kırmızı Saçlı Kadın kitabını siz okudunuz mu veya okuyacak mısınız?

En sevdiğiniz Orhan Pamuk kitabı hangisi? Yorumlarınızı bekliyorum.

Yorumlar