SADECE APTALLAR 8 SAAT UYUR | KİTAP YORUMU

Kitap adı : Sadece aptallar 8 saat uyur

Yazar Adı : Erdal Demirkıran

Sayfa sayısı: 335

Yayın evi : Kashna Kitap Ağacı

Uyku düzenime el atmam gereken bu zamanda bi okumalıyım dedim bu kitabı. Duymayan yoktur zaten kitabın adını. İddialı bir şekilde 8 saat uyuyan aptallar diyor bizlere. Bizlerse ' nasıl ya 8 saat uyumak sağlıklı, televizyonlar her yer böyle diyor' diyoruz.

Kitap çok basit bir şekilde 60 yıl yaşayan bir insan günde 8 saat uyuyorsa ömrünün 20 yılını uykuda geçirir diyor. 20 yıl az değil.Ömrünün üçte birini uykuda geçiren birine de aptal demek mantıklı geliyor.

8 saatten daha az uyumak nasıl yetecek diye düşünüyoruz. Ki açıkçası ben bunu hala düşünüyorum. Günde en az 10 saat uyuyan, bu 10 saat 14lere kadar çıkan ben..

Seni uyutmayan bir hayalin olacak diyor kitap. Ve hayalleri için uykularından vazgeçen kimi isimlerden bahsediyor. Einstein, Edison, Dostoyevski gibi.. Ve onları okudukça diyorsunuz ki ' ben de yapabilirim, ben de hayallerim için -şayet bir hayaliniz varsa- uykumdan vazgeçebilirim.'

8 saat değil de 4 saat uyuyarak ömrümüzü nasıl uzatabileceğimizi yavaş yavaş anlatıyor kitap. Okuduktan sonra ben de yapacağım diye kendime hedef koydum. Kasım ayı boyunca günde 5 saat sadece. 10 saatten 5 saate düşmek de çok bence.4 saati de eğer bu ay yapabilirsem Aralık için düşüneceğim :)

Uyku düzenimi değiştirmem de etkili olsa da kitapta beğenmediğim yönleri var mı ? Tabiki de. Yazının formatına hiç ısınamadım. Bu da sanıyorum ki beni okumaktan alıkoydu. Ayrıca kitap hiç akıcı değildi. 2 hafta boyunca kendimi okumak için zorladım. Kendisine ' Dünyanın en akıllı insanı' imzasını veren, hem de kitaba bu kadar iddialı bir başlık veren yazardan daha farklı kitap bekledim.  Kurgusunu , anlatış tarzını çok masal vari buldum.

Eğer ki uyku düzeninize bir el atmak, ve bunu masalımsı bir şekilde okumak istiyorsanız bu kitabı öneririm.
Eğer okursanız veya okuduysanız yorumlarınızı bekliyorum.

- Vildan Çağla Köstem


Yorumlar