DENİZİN KÜLLERİ | KİTAP YORUMU

Kitap Adı: Denizin Külleri

Yazar: Gizem Kayahan

Sayfa Sayısı : 384

Yayınevi: Sokak Kitapları yayınları

Kitaplığımdan bana gülümseyen bir kitap.. Okuyalı o kadar yıl geçti ki ama hala hatırlıyorum bana hissettirdiklerini. Olabildiğince duygusal, dram içeren bir kitap benim için Denizin Külleri.

Okurken beni öylesine etkilemişti ki sonu kötü bitecek korkusuyla bir süreliğine okumayı bırakmıştım. Kendimi hazırlayıp okumaya devam etmiştim. Evet, ben fazla duygusaldım. Yıllar geçti kitabı okuyalı belki şimdi okusam o kadar etkilenmem. Ama kitap gerçekten çok duygusal. Eğer duygusal bir aşk romanı arıyorsanız size öneririm.

Tarihi aşk kurgularına bayılırım, roman da 19.yy İngiltere'sinde geçiyor. Genç, çapkın bir dükle güzel, özgür ruhlu bir kontesin hikayesi. Anılarının altında ezilmiş, olmadığı biri gibi davranan, hissetmekten korkan bir kadınla duygularına yabancı ,soğuk bir adamın aşk hikayesini anlatıyor.

Arka Kapaktan;

19.yy Londra'nın gözde bekarlarından olan bir dükle, anılarının altında ezilmiş bir kontesin hikayesi.
Yaşlı kadın eteklerini bir o yana bir bu yana çekiştiriyor, yüzünü buruşturup duruyordu. 'Sence de biraz uzun değil mi? Bugün hava yağmurlu tatlım. Kirlenmelerini istemeyiz.' Vivian gülümsedi fakat cevap vermedi. Şu anda endişelendiği son şey, çamurlu eteklerdi. Genç kadının içindeki deniz tamamen bir çamur kitlesine dönüşmüştü. Benliği çamura bulanmışken etekler kimin umrundaydı ki?
Susanne yavaşca kalktı ve Vivian'ın omzuna elini koyarken yüzüne anlayış dolu bir ifade yerleştirdi. 'Endişelendiğini biliyorum.'dedi. Vivian aynadaki yansımasında onun gözlerine dikti gözlerini.'Her gelin endişelenir.'

Alıntılar;

'Mutlu sonlar hiçbir zaman olmadı ki zaten, tek yapabildiğimiz sona gelene kadar mutlu yaşamak..'

'İnandığın hiçbir şeyden vazgeçmek zorunda değilsin. Elindekileri vermek zorunda da değilsin. Sen hala Vivian'sın. Hiçbir şekilde değişmek zorunda değilsin. Çünkü o seni seviyor. Vivian'ı seviyor..'

'En sonunda aşkları denizde buluşmuş ve kaybolmuştu. Sonsuza kadar orada özgür ve birlikte kalacaklardı. Onca acı ve kederden sonra yine birbirlerinin ilacı olmuş, birbirlerini kurtarmışlardı. Zaten her aşk böyle değil midir ki? Bazen gerçekten de içimizdeki yaraları başlatan kişinin onları iyileştirebileceğini anlamak uzun sürüyor, belki bir ömür boyu belki de daha fazla. Korkuyoruz, kaçıyoruz..'

Kitabı okuduysanız veya okursanız yorumlarınızı belirtmeyi unutmayın.
Siz de tarihi aşk romanlarını seviyor musunuz?

-Vildan Çağla Köstem

Yorumlar